Vill du jobba i en framtidsbransch i ett av landets mest intressanta skogsföretag? Är du bra på administration och är en go kollega? Då är det dags att söka denna tjänst!
Vi är Sydved – ett skogsföretag som köper virke, erbjuder skoglig rådgivning och fullservice till skogsägare i södra Sverige.
Sydvedare (kollegor på Sydved) har en tillåtande och välkomnade kultur, där vi varje dag arbetar för att främja ett hållbart skogsbruk. Vi är stolta över att vi ägs av Stora Enso och Ahlstrom-Munksjö och vi omsätter årligen 3 miljarder kronor.
I rollen som virkesadministratör ingår du i ett team med hög serviceanda. Teamet hör till funktionen Affärsstöd där vi gemensamt ansvarar för det administrativa arbetet inom virkeshandel, administration och redovisning. Därför läggs stor vikt vid att du har god samarbetsförmåga, flexibelt förhållningssätt och är prestigelös.
I din roll har du även kontinuerlig kontakt med olika funktioner på Sydved. Det innebär att du även ska vara en god kommunikatör i både tal och skrift men även serviceinriktad. God service, engagemang och enkelhet är självklara egenskaper hos dig.
I rollen får du ta ansvar och ha ett öppet sinne då tjänsten ibland kräver att vi får ställa om, tänka nytt och våga pröva andra metoder och processer.
Rollen kräver noggrannhet och därför måste du vara strukturerad och bra på allt vad administration har att erbjuda.
Tidigare erfarenhet av arbete med virkesredovisning eller annan roll inom virkesadministration eller logistik är meriterande. Vi ser också gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom skog, ekonomi, logistik eller motsvarande, dina personliga kunskaper och erfarenheter är viktigare.
Ett nymodernt företag som hybridarbetar, placeringsort är Jönköping men hemarbete är inga problem efter överenskommelse.
Vi erbjuder bra introduktion, fina trivselaktiviteter, god kompetensutveckling, bonussystem, möjlighet till tjänstebil, friskvårdssatsningar och engagerade kollegor.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping eller enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande, sista ansökningsdag 17 juni 2022
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att ringa:
Senior Virkesadministratör Hans Blomqvist, 070-221 36 40
HR chef/Chef affärsstöd Ann-Helen Segota, 073-098 05 01
Välkommen med din ansökan senast den 17 juni 2022 till Ann-Helen Segota,
ann-helen.segota@sydved.se