Sydved söker en affärskoordinator som ska koordinera och administrera virkeshandelsaffären.
På Sydved trivs personalen och är den viktigaste pusselbiten för att vår vardag som ett av Sveriges främsta skogsföretag ska fungera. Sydved köper virke av skogsägare och erbjuder också skoglig service och rådgivning. Vi är stolta över att ägas av Stora Enso och Ahlstrom och Sydved omsätter årligen 5,3 miljarder kronor.
Du hittar oss på ett av våra kontor eller i skogen i Götaland, mellan Örebro i norr till Smygehuk i söder.
Som affärskoordinator har du en central roll i att säkerställa en smidig hantering av virkesflöden. Du arbetar med att koordinera och administrera affärer samt stödja organisationen inom området. Med fokus på korrekt prissättning och att förbättra processer genom hela affärsledet samarbetar du nära virkesköpare, logistiker, affärsansvariga och externa partners. I rollen får du nio arbetskamrater som är dig närmast, men 120 kollegor på hela Sydved.
Du är noggrann, tillförlitlig och har lätt att kommunicera med personer oavsett roll och bakgrund. Du ska ha ett prestigelöst sätt där du bidrar med din personlighet vid både fikat och i affärsmötet. Du har en god förmåga att hantera flera parallella processer samtidigt, och har ett intresse för att se detaljerna i helheten.
Fina förmåner, bonussystem vid tillsvidareanställning, friskvård, hälsoaktiviteter, fräscha lokaler och hybridarbete. Rollen ämnar till en tillsvidareanställning, men påbörjas med en provanställning.
Rekryteringsprocessen hanteras av HR- och affärsstödschefen Ann-Helen Segota Hansson tel. 073 098 05 01. Ansökan skickas till ansokan@sydved.se. Skriv Affärsskoodinator i ämnesraden eller via formulär nedan, då vi just nu har många roller ute för rekrytering. Sista ansökningsdag är 21 mars 2025.