Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Vi är Sveriges största skogsägare – med ett stort ansvar. Det innebär att vi brukar vår skogsmark på ett ansvarsfullt och lönsamt sätt, som hela tiden skapar mångfald, konkurrenskraft och ökat värde för kommande generationer. Vi får skogen och Sverige att växa.
I rollen som professionell inköpare arbetar du med upphandling av entreprenadtjänster inom avverkning, logistik och skogsvård. Tillsammans med dina två kollegor i södra Sverige och verksamhetsansvariga chefer ansvarar du för entreprenadinköpen inom området. Genom att ständigt utveckla våra erbjudande till entreprenörerna och vid behov genomföra strategiska upphandlingar skapar du ökade nyttor. Som Inköpare deltar du aktivt och representerar Marknadsområde Syd i vårt nätverk för inköpare. Sveaskog omfattas inte av Lagen om offentlig upphandling (LOU).
Vem är vår nye inköpare? Du har relevant utbildning inom inköp och/eller skogsbruk. Du har även praktisk erfarenhet av upphandling, förhandling, ekonomi och gärna skogsbruk. Du har god datorvana i framför allt Word och Excel och minst B-körkort.
Som person är du drivande, analytisk, kommunikativ, målinriktad, ansvarsfull och har lätt för att bygga och utveckla relationer. Du agerar alltid affärsmässigt och med hög integritet. Kan arbeta både självständigt och i team.
Anställningen är tillsvidare och stationeringsort är Örebro, Skinnskatteberg, Karlskoga eller Ljusdal.
Sveaskog är ett statligt ägt skogsbolag som omsätter ca 6 miljarder kronor varav merparten kommer från skogsbruk. Vi upphandlar varor och tjänster för drygt 3 miljarder kronor per år.
Sveaskog har 14 procent av den produktiva skogsmarken och är därmed Sveriges ledande skogsföretag med verksamhet i hela landet. Skogen med dess tillgångar är vår kärnverksamhet. Fokus är på skogsskötsel, försäljning av produkter från skogen och utveckling av skogens övriga värden, till exempel upplåtelser för jakt-, fiske och naturupplevelser. Läs mer på www.sveaskog.se
Låter detta intressant för dig?
Din ansökan registrerar du på
www.norenlindholm.se, senast 10 juni. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Anders Råberger hos Norén & Lindholm på 021 – 81 18 88.
Är du intresserad av tjänsten men saknar CV? Med endast mobilen kan du snabbt och enkelt påbörja din ansökan via vår snabbansökan.
Visa ditt intresse så är chansen större att jobbet blir ditt!
Välkommen!