Vår vision är att vara den bästa skogliga affärspartnern idag och i framtiden. Vill du vara med på vår resa att växa på virkesmarknaden? Gillar du att utveckla långsiktiga relationer och skapa hållbara affärer. Då ska du ta chansen och söka tjänsten som Virkesköpare B2B (Business-to-business).
Du kommer att organisatoriskt ingå i vår köpavdelning södra Västerbotten på region Nord. Du kommer att ha ett nära samarbete med din B2B kollega i region Nord men även övriga B2B kollegor i de andra regionerna, där ni tillsammans jobbar mot morgondagens B2B virkesköp.
Holmen arbetar funktionellt vilket innebär att köpavdelningarna ansvarar för affären och relationen till skogsägaren medan andra avdelningar ansvarar för utförandet av skogliga åtgärder och tjänster. Tillsammans bidrar vi till långsiktiga och hållbara relationer med privata markägare.
Som Virkesköpare B2B ansvarar du för att köpa och planera avverkningsrätter, samt köpa leveransvirke från företag och organisationer som äger egen skog, förvaltar skog åt andra eller som säljer virke i samband med infrastrukturprojekt eller liknande. Detta innebär bland annat att systematisk kontakta befintliga och potentiella B2B-kunder, bevaka marknaden för potentiella infrastrukturprojekt och aktivt nätverkande med potentiella aktörer.
I rollen som Virkesköpare B2B ansvarar du för samverkan internt mot fastighetsavdelningen, virkesavdelningen och produktionsavdelningen inför och under arbetet. Du ansvarar för genomförande av affären och säkerställandet av effektiviteten i vår interna kedja. Du samverkar med lokal virkesköpare kring utförande av uppdrag och potentiella tillköp. Tillsammans växer vi på virkesmarknaden!
Som virkesköpare B2B ska du motiveras av att göra affärer och bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, se det långsiktiga perspektivet i komplexa frågor samt trivas med att arbeta självständigt. Rollen innebär ett aktivt nätverkande både internt och externt, där långsiktiga relationer är i fokus. Inom rollen kommer du att få vara med och bidra till att forma morgondagens arbetssätt.
Du trivs med att arbeta affärsmässigt och strukturerat för att möta kundernas specifika behov. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har goda kunskaper i Office 365 och är van vid att hålla möten. Erfarenhet inom projektledning är ett plus.
Du har relevant utbildning inom skog, marknad eller ekonomi på högskolenivå eller motsvarande kompetens.
Hos oss får du det bästa av två världar. På Holmen Skog så arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med hög grad av eget ansvar och utmanande arbetsuppgifter. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
Vi ger dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Inom Holmen Skog är vår vision att utveckla skogens alla värden och odla råvaror för ett hållbart samhälle. Hos oss får du möjlighet att växa i en stabil bransch med spännande framtidsutsikter.
Tjänsterna är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Stationering på något av våra kontor i Lycksele, Skellefteå eller Umeå.
Välkommen med din ansökan!
Johan Åhman
Köpchef
Mathias Westerlund
Regionchef Nord
Arne Lindblad
Ledarna
Mattias Norrman
Unionen
Daniel Hägglund
Akademikerföreningen
Ester Jakobsson
HR-partner