Billerud-hero-background

Affärs- och verksamhetsutvecklare till skogsverksamheten, Billerud


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Billerud
Gävle
Ansökningstiden har passerat

Vill du vara en del av ett team där du får en central roll i fältorganisationen för att skapa värde och utveckla affärer och processer?
Billerud expanderar sin skogsavdelning och söker en affärs- och verksamhetsutvecklare till skogsverksamheten i Sverige.

Som Business developer arbetar du löpande med omvärldsbevakning i syfte att utveckla och analysera affären mot den privata skogsägaren och driva marknadsaktiviteter i linje med en fältköpsstrategi tillsammans med våra olika distrikt och marknadsavdelningen. Här får du möjlighet att skapa värde för verksamheten genom att utveckla och strukturera affärer och processer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller har förvärvat kompetens, som vi bedömer är likvärdig, på annat sätt. Då resor inom Sverige förekommer är B-körkort ett krav. För att lyckas i rollen behöver du obehindrat kunna tala och skriva på svenska och engelska. Du är en erfaren projekt- och processledare som trivs med att driva projekt nära verksamheten. Du har en djup förståelse för såväl skogsägarperspektivet som vår försäljningsprocess. 

Stor vikt läggs vid intresset och nyfikenheten av att hämta idéer från verksamheten, förädla dem och omsätta i projekt med affärsnytta. Det är en spridd roll och vi är i en tillväxtfas då de är viktigt att kunna hålla många projekt i gång samtidigt. 
Eftersom arbetet till en viss del innebär att arbeta tvärfunktionella projekt är du en självständig person som kan nå resultat både på egen hand och genom andra. Vi söker dig med förmågan att jobba fokuserat och analytiskt med en god samarbetsförmåga. Som person har du goda kommunikationsegenskaper och en förmåga att leda andra genom ett lyhört och lösningsorienterat sinne. 

Erfarenheter av arbete med skogsägare, virkesköp, affärssystem och tjänsteutveckling är högt meriterande. 

Ansvarsområden

Som Business developer under fältköp får du fokuserat och självgående utbilda och stödja verksamheten med expertis i frågor kopplat till Fältköpsverksamheten. 
Du identifierar förbättringsbehov och driver verksamhetsutvecklingsfrågor utifrån behoven inom verksamheten och du stödjer organisationen vid implementering av nya samt uppföljning av befintliga rutiner, arbetssätt samt dokumentation. Du samarbetar med fältköpsledningsteam och verksamhetsutvecklare samt våra övriga funktioner och tillsammans gör vi skillnad.

Ansökan

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Välkommen att ansöka via Ansök här-knappen, senast 2023-01-29, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

För information: Anna Sjöberg, anna.sjoberg@randstad.se eller Anna Lindqvist, anna.lindqvist@randstad.se