Kundansvarig till Svenska Skogsplantor område Jämtland/ Västernorrland

Svenska Skogsplantor Sverige Publicerad: 4 Dec 2018 4 dagar kvar på ansökningstiden

Svenska Skogsplantor är ett affärsområde inom Sveaskog. Vi är Sveriges och Norra Europas ledande leverantör av skogsfröer, skogsplantor och skogsföryngringar. Våra kunder är stora delar av skogsnäringen i Sverige, och även i Finland och Norge. Vi kännetecknas av högt kundfokus, hög utvecklingstakt, god lönsamhet och hög effektivitet. Vår omsättning växer hela tiden och ligger för närvarande på runt 325 mkr, bland annat från odling och leverans av ca 130 miljoner skogsplantor.

Vill du jobba i ett gäng som har god sammanhållning, värderar varandras åsikter, och som vet att trivsel är grunden för att resultatet ska bli bra på jobbet? Sök då jobb som kundansvarig hos Svenska Skogsplantor i resultatområde Nord

Om tjänsten

Jobbet som kundansvarig på Svenska Skogsplantor är en bred befattning. Du har som huvudinriktning kontakt med våra kunder avseende beställningar, rådgivning och kundaktiviteter men även arbete med planering och styrning av skogliga tjänster förekommer, vilket innebär att du har mycket kontakter med våra entreprenörer. Samarbete med övriga kundansvariga som säljer plantor och uppdrag inom området är viktigt.

Du arbetar affärsmässigt och självständigt inom ramen för givna uppgifter. Du trivs med att skapa långsiktiga affärsrelationer där kunden känner oss som en trygg, pålitlig och seriös leverantör.

Svenska Skogsplantors pakettjänster med färdig föryngring är ett område som växer snabbt. Våra plantor, tjänster och vår kompetens är uppskattade, samtidigt som många skogsägare och råvaruorganisationer uppskattar möjligheten att kunna fokusera på annat.

Arbetsuppgifter

  • Offerera och teckna avtal med nya och befintliga kunder
  • Skapa och vidmakthålla marknadskunskaper inom eget säljområde
  • Skapa och underhålla marknadskunskaper inom RO Nord
  • Planera och styra skogsvårdstjänster, säkerställa goda underlag för arbetets genomförande. Följa upp genomförandet
  • Registrera och ajourhålla i vår skogsvårdsportal samt affärssystemet AX
  • Leda och hålla i kundmöten och förhandlingar
  • Delta och hålla i kundaktiviteter såsom skogsdagar, utbildningar, mässor, etc
  • Genomföra kvalitetsuppföljningar i fält på produkter och tjänster
  • Hålla kontakter med våra entreprenörer och distributörer
  • Medverka i upphandling av entreprenörer till våra uppdrag

Din kompetens

Vi tror att du har en eftergymnasial skoglig utbildning eller motsvarande kunskaper. Detta är dock inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av marknadsarbete och försäljning. Erfarenhet av att planera/leda eller utföra markberedning och plantering är meriterande.

Om dig

Vi fäster stor vikt vid din personlighet och egenskaper som affärsmässig, utåtriktad, strukturerad, stresstålig samt uppgiftsinriktad är viktiga i tjänsten som kundansvarig. Du är vidare serviceinriktad och flexibel med en förståelse för kundfokus. Våra fyra värdeord enkelhet, öppenhet, kundfokus och innovation speglar mycket vem vi söker.

Placering och tillträde

Placeringsort är efter överenskommelse inom området och tjänsten tillträds snarast.

Frågor och information

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Försäljningschef i RO Nord, Michael Kallin på telefon 070 – 242 69 89 .

Fackliga kontaktpersoner är för Akademikerföreningen Sara Östh, telefon 010 – 544 97 11, för Ledarna Ingemar Karlsson, telefon 070 – 372 94 89 och för Unionen Stig Sjöberg, telefon 08 – 655 90 58.

Välkommen med din ansökan senast den 15 december. Ange i ditt personliga brev vilken placeringsort du i första hand önskar dig.

Gör din ansökan via denna länk.

Sveaskog eftersträvar mångfald samt en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.

4 dagar kvar på ansökningstiden