Svenska Skogsplantor är ett affärsområde inom Sveaskog. Vi är Sveriges och Norra Europas ledande leverantör av skogsfröer, skogsplantor och skogsföryngringar. Våra kunder är stora delar av skogsnäringen i Sverige, och även i Finland och Norge. Vi kännetecknas av högt kundfokus, hög utvecklingstakt, god lönsamhet och hög effektivitet. Vår omsättning växer hela tiden och ligger för närvarande på runt 325 mkr, bland annat från odling och leverans av ca 130 miljoner skogsplantor.
Vill du jobba i ett gäng som har god sammanhållning, värderar varandras åsikter, och som vet att trivsel är grunden för att resultatet ska bli bra på jobbet? Sök då jobbet som kundansvarig hos Svenska Skogsplantor med placering i Karlstad.
Om tjänsten
Jobbet som kundansvarig på Svenska Skogsplantor är en bred befattning. Du har som huvudinriktning kontakt med våra kunder avseende beställningar, rådgivning och kundaktiviteter men även arbete med planering och styrning av skogliga tjänster förekommer, vilket innebär att du har mycket kontakter med våra entreprenörer. Samarbete med övriga kundansvariga som säljer plantor och uppdrag inom området är viktigt.
Du arbetar affärsmässigt och självständigt inom ramen för givna uppgifter. Du trivs med att skapa långsiktiga affärsrelationer där kunden känner oss som en trygg, pålitlig och seriös leverantör.
Svenska Skogsplantors pakettjänster med färdig föryngring är ett område som växer snabbt. Våra plantor, tjänster och vår kompetens är uppskattade, samtidigt som många skogsägare och råvaruorganisationer uppskattar möjligheten att kunna fokusera på annat.
Arbetsuppgifter
- Offerera och teckna avtal med nya och befintliga kunder
- Skapa och vidmakthålla marknadskunskaper inom eget säljområde
- Skapa och underhålla marknadskunskaper inom RO Syd
- Planera och styra skogsvårdstjänster, säkerställa goda underlag för arbetets genomförande. Följa upp genomförandet
- Registrera och ajourhålla i vår skogsvårdsportal samt affärssystemet AX
- Leda och hålla i kundmöten och förhandlingar
- Delta och hålla i kundaktiviteter såsom skogsdagar, utbildningar, mässor etc
- Genomföra kvalitetsuppföljningar i fält på produkter och tjänster
- Hålla kontakter med våra entreprenörer och distributörer
- Medverka i upphandling av entreprenörer till våra uppdrag
Din kompetens
Vi vill att du har en eftergymnasial skoglig utbildning eller motsvarande kunskaper. Vi vill också att du har flera års erfarenhet av marknadsarbete och försäljning, gärna från skogsbranschen.
Om dig
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och egenskaper som affärsmässig, utåtriktad, strukturerad, stresstålig samt uppgiftsinriktad är viktiga i tjänsten som kundansvarig. Du är vidare serviceinriktad och flexibel med en förståelse för kundfokus. Våra fyra värdeord enkelhet, öppenhet, kundfokus och innovation speglar mycket vem vi söker.
Frågor och information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta RO Syds Försäljningschef Mia Gertzell, tel 010- 544 96 33.
Fackliga företrädare är:
Akademikerföreningen, Sara Östh, telefon 010 – 544 97 11
Unionen, Bengt Svensson, telefon 0372-303 83
Ledarna, Ingmar Karlsson, telefon 0480-382 86
Gör din ansökan via denna länk.
Välkommen att söka jobbet senast den
31 mars.
Sveaskog eftersträvar mångfald samt en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.